13.4.11

sometimes

Kadang kadang aku terfikir
aku bayangkan dunia ini skrg sesak dgn hidupan
Tak kira lah yang akalnya sebesar zarah, atau sekecil bola sekalipun.
Bila populasi mningkat, lumrahnya permintaan akan turut sama meninggi
Kirakan semua yg asas, campur dgn kemahuan.
Apa apa sahaja yg waktu mudanya cukup, jadi semakin terhad.
Boleh dilabel dgn angka, tetapi pecahannya semakin besar.
Belum dikira yang rosak, yang digelap yang terpakai
Skrg, kalau kan permintaan melebihi sumber,
Dan, satu sumber ini layak untuk satu hidupan.
Sumber ini elok dan bukan seperti di atas.
Ya, rupa tak penting kerana aku sndiri tdak elok
Tetapi aku fikir, aku layak untuk apa yg setaraf
Bukan aku lemas dlm diri sndiri
Aku seperti meminta royalti atas usaha aku sndiri

Kadang kadang
aku andaikan ianya wanita.

No comments:

Post a Comment