13.4.12

terangsang

kalau aku mampu cabut dan bentangkan hati ini
sumpah aku lakukan
demi Tuhan yang maha agung
tidak mampu lagi aku gagah rasa ini
untuk telan pahit, sepahit madu
untuk rasa manis, semanis cuka
ahhhhh biar saja damba nya pada kasih
lantas aku hairan
bagaimana kalian bisa langkah tanpa teman
kalau pun subjektif.
mana muncul perkara tanpa tuan
mana muncul agama tanpa tuhan

kerana yang batilnya itu kita sedar,
pura pura manusia meragam
untuk tidak memesong waktu
sengaja.
semacam saitan sengaja menolak

mungkin sampai masa kita sama sama melangkah
kecil atau besar perkara
azali kita tentukan
dan mananya mereka yang mahu berpaling mengadah
bodohlah rezeki, jahanam 

kemudiannya aku senyum berlari laju
sengaja lari
benar sejalan, tetapi biar aku berlari
dan kalau dengan melihat aku lari
kau pun berlari
berhentilah berakal
sedekahkan

sampai mati abang, sampai mati

No comments:

Post a Comment